Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 22 oktober 2007

Jag försöker att hitta glädjen för min "gamla" häst (Sokrates 21) Han har tydligt visat att våra gamla vanliga ridturer inte är tillräckligt roliga/ stimulerande/intressanta längre. På väg bort från stallet körde vi klickträning med halt, galoppfattning, trav.......Den här gången inga krav på böjning, sluta och öppna. På hemväg hade vi som vanligt bra energi och han bjöd på fin tölt och trav. Jag bestämde mig för att överaska min häst och styrde plötsligt in honom på en viltstig. Först fick jag ingen reaktion, men efter 15 meter tvärstannade han, såg sig om och undrade förmodligen vad som hände. Jag klev av och tog en promenad med honom upp på ett berg, därefter ner på stigen igen och sedan sprang jag med honom hela vägen hem. Resultat: en pigg och glad häst som inte var svettig samt en "ryttare" som var trött och genomsvettig. Jag funderar på att börja cykla med honom.

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards