Teater och träning på Isgård

Direktlänk till inlägg 20 december 2015

20 december

Av Mimulus Teater med häst och hund - 20 december 2015 19:09




Än en gång var det fler barnmöten för matte än för hunden. Men det var sista gången i år, imorgon är det hundträning som gäller igen. Jag antar att det är lika lätt idag för er som det var för hunden så jag får hitta på något elakt ställe imorgon. :-) Idag kan jag åtminstone konstatera att hunden är så pass följsam att håller sig till regler även när jag inte tittar. När vi skulle lämna bilen stoppade han huvudet förbi lastgallret för att knöla sig fram på baksätet innan jag hade stängt dörren. Ett litet, trevligt "Nejnej" gjorde inte bara att drog tillbaka huvudet utan även att han var kvar på sin plats där bak hela tiden jag var borta (han hade markeringslera på tassarna så det hade märkts om han hade varit framme och hoppat tillbaka). Så hunden har lärt sig lite i alla fall i


Lucka 20 - Fjärde advent

 

Vet du var vi har varit? Maila det till jana@mimulus.se Den som har flest rätta svar vinner en fin presentförpackning med tvålar. Allt hemgjort och ekologiskt såklart. Vinnaren utses den 24 december, det är alltså inte för sent att hänga på.

/Jana + Moril







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Även om det inte märks ute så är det äntligen jul, känns väl mer som påsk eller midsommar. Moril har haft kul med sin lilla kalender och det märks tydliga skillnader på honom. När han tidigare har börjat smågråta när vi körde runt i stan – stan...


Sista gången vi är ute och tittar på barn i den här kalendern. Men inte sista gången för alltid. Moril har fått nya kompisar som kan tänka sig träffa honom igen och så hoppas vi att vi lär känna massvis med nya vänner i januari när brukshundklubbens ...

Hade egentligen tänkt mig en skola idag men hann inte riktigt med detta eftersom brukshundklubbens projekt kring flyktingintegration hade beviljats de ansökta pengarna. Så istället för att träna Picarden med barnen blev det lite info här och var och ...


Vi hade satsat på skolans lunchrast för att kunna titta på barn idag. Men när vi skulle iväg fick jag inse att stegen fortfarande fanns i bilen och att jag först måste plocka ut allt för att sedan sätta in hundgallret igen. Missade därför rasten med ...


Även idag fick det bli en snabbis med liiite miljöträning och så träffade vi ett barn också. Men vi gick bara förbi eftersom matte skulle träffa många fler barn och Picarden skulle vänta i bilen. Eftersom vi har stegen med oss på våra uppdrag just nu...

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards