Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 5 oktober 2007

Imorgon är det freestyle-tävling på Karlstads Brukshundklubb, dvs idag är det hårdträning för Hathil. Enligt aktuell statistik ska vi lära oss 8 nya konster tills imorgon, sätta ihop 12 nya beteendekedjor och underhålla massvis med gamla saker, haha. Som tur är, är det mest lättare saker som är nya, sådana som han fattar direkt och som är lätta att visa med handtecken, t ex att han puffar mig bakifrån flera gånger.

Han tycker att sådana dagar tillhör de roligaste i hans liv, vartenda gång han kommer fram till mig för att be om uppmärksamhet eller mat springer jag fram till klickern och godisburken istället för att skicka bort honom minst hälften av gångerna som jag brukar göra. Ändå har jag en känsla att inte allt kommer att fungera som planerat imorgon. ;-) Det börjar med att jag ska kunna två hela program utantill varav ett är inte riktigt skrivit än. Det lutar nog åt en hel del improvisation imorgon, bra att vi har blivit van det där. Huvudsaken är att jag jämt är så tydlig att Hathil fattar vad han ska göra, även om det inte tillhör programmet eller är på fel ställe, så att han slipper bli frustrerad. Det är målet i alla fall. Vi behöver nämligen inte sträva efter någon placering, vi kommer helt säkert att få pokal. Det är bara två starter i våran klass. ;-)

Nu ska jag fixa mitt program till den inofficiella klassen, ska bara komma ihåg allt han kan med svärdet...

Jana

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards