Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 11 december 2014

Av Mimulus Teater med häst och hund - 11 december 2014 20:44

Jag har hela tiden haft en plan i bakfickan för den dagen det blir sent och mörkt. Då skulle jag till ställe där det var någorlunda lugn, bra belysning och gott om plats. Idag blev det sent och jag var så glad att jag visste vart jag skulle. Jag hade dessutom bestämt mig att bara köra på godis idag för att slippa dessa känguruomgångar. Det brukar inte vara en enda kotte där (dvs väldigt lite störning) och det är så mycket ljus och utrymme där att jag till och med har haft rallylydnadskurser där.

Ikväll fick jag inte ens en parkeringsplats där. Fullständigt fel dag. Fick knöla in bilen på ett semilegalt ställe och drog med hunden en bit bort där det inte var smäckfullt med folk. Vi fick bara gå undan för en eller annan buss som körde över vår träningsplan. Där det fanns ljus var det fullt med bilar, ingen plats alls så vi står i halvmörker. Hunden ville inte alls vara med för bara godis utan skulle hellre gräva i en grushög. Jag funderade på att hämta pipelefanterna men hade ingen lust. Fick alltså istället jobba (=springa fram och tillbaka samt stora varv) för att få med hunden. När jag väl hade en träningsvillig Picard som just hade påbörjat sitt program började det hällregna. Det blir alltså en kortare variant i

Lucka 11 - Bland vargar

Vet du var vi har varit? Maila det till jana@mimulus.se Den som har flest rätta svar vinner en julpåse med goda saker: praliner, tyska julkakor och en flaska äppeljuice. Allt hemgjort och ekologiskt såklart. Vinnaren utses alltså den 24 december.

/ Jana


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards