Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 3 december 2014

Av Mimulus Teater med häst och hund - 3 december 2014 16:14

Jag var väldigt nöjd med mitt val av träningsstället idag. Hemma var det dimma och allmänt tråkigt men på det här stället sken solen för fullt. Innan dess hade vi lekt lite i en sandgrop men Picarden var inte så förtjust i gropen. Jag hade trott att han skulle rusa runt där, ha kul och rulla sig men icke. Han hämtade plikttrogen en pinne som jag kastade men hade mycket mer roligt med några trick som han villigt körde för Frolic. Bättre att låta bli "skojgropen“ och åka iväg till stället vi skulle filma.

Eftersom vi är på en fotbollsplan kör vi lite mer idrottsligt, mer fart, mer lek. Vi har två nya trick ute idag och jag gillar verkligen stället där jag visar Ligg men säger Stå och han hejdar sig mitt i läggandet för at ställa sig. Inte så dumt, det är första gången vi provar Stå utomhus. Annars är han ibland lite distraherad men kommer tillbaka alla gånger. Vi har haft kul idag.


Vet du var vi har varit? Skicka ett mail till jana@mimulus.se med svaret så har du chansen att vinna extremt goda praliner och annat gott som vi gör själv här på gården.

/Jana

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards