Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 1 december 2014

Även den här sommaren hade jag lovat lilla hunden att han får en riktigt rolig julkalender av mig för att kompensera att han mest får titta på när andra får gå kurs, tävlar eller uppträder medan han sitter bakom galler. Då Abbe och Vanda börjar bli lite till åren behöver en viss Picard dessutom lära sig så småningom att visa upp det han kan när och var som helst. Varje dag åker vi alltså till ett nytt ställe i Värmland där han ska göra det här:

  • Att hålla koll på mig och vara med i 2 minuter
  • Att visa några trick, t ex backa, snurra eller allt det andra han lärde sig i förra kalendern
  • Att bära en sak och lämna tillbaka den
  • Att sitta eller ligga kvar
  • Att komma när jag ropar på honom

Tro det eller ej men detta kommer man långt med i en show om man är säker på det och dessutom glad när man gör det. Resten är förpackning. :-) Det här är alltså hans uppgifter. Eran uppgift är att gissa var vi har varit och maila det till jana@mimulus.se Den som har flest rätta svar vinner en julpåse med goda saker: praliner, tyska julkakor och en flaska äppeljuice. Allt hemgjort och ekologiskt såklart. Vinnaren utses alltså den 24 december.

 

Såhär såg praliner och kakor ut förra året


Idag tänkte vi börja rätt så enkelt för både hunden och för er. Så vi åkte ut en bit och sedan gick vi en bit innan vi började vårt projekt. Inga människor där eller andra hundar. Det blev nog mest studs och missförstånd den här första gången men enligt originalfilmen höll vi på i mer än sex minuter och han är med nästan hela tiden. Han nosade eller sprang iväg tre gånger och han rullade sig bara (!) en gång. I efterhand kom jag på att det kanske hade varit bättre med godis på det här stället. Då hade jag kunnat belöna oftare plus att det inte hade blivit dessa pauser där jag försöker få tillbaka den där pipelefanten. Men jag hade bestämt mig för leksaker och hade ingen lust att hämta godispåsen. Kommer att kanske att dröja lite till innan vi blir ett samspelt team. Vi fick till ett antal olika Helt om, lite backa och snurra och han bar en leksak. Alltid något men det finns definitivt utrymme till förbättring här, vi har potentialen så att säga. :-)


Vet ni var vi har varit? Då ska ni inte glömma att skicka iväg ett mail till mig och kolla bloggen igen imorgon kväll när vi har varit någon annanstans.

/ Jana




Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards