Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Mimulus Teater med häst och hund - 4 januari 2008 11:55

Jämn fördelning just nu: det är tre stycken som shoppar i stan och tre stycken som är kvar på gården. Det som är lite spännande är att det är Ari, Sigurd och Abbe som har åkt iväg och Vanda fick stanna hemma hos Hathil och mig. Stackars briarden fick inte följa med eftersom hon är fortfarande blöt och ska inte få vänta i bilen. Imorse hade hon tydligen sprungit på bäcken och gått genom isen. Det hände inte mycket men kall blev hon ju och därför är hon kvar och får sitta i Hathils rum.

Hathil ligger och sover i buren för det mesta, fast han har lite kommentarer ibland (kuff .... kuff). Det är dock svårt att utreda om han menar stormen där ute eller gästhunden. Briarden själv sover insvept i Hathils targetfilt och verkar vara nöjd.

Det var inget problem alls att de andra inklusive Abbekompisen åkte iväg. Hon var tvärtom jätteglad att hon fick leka med sin favoritleksak utan att någon störde. Vi tog alltså några varv runt bordet, jag med gummihönans kropp framme och Vanda som skrattande jagade efter mig.

Efteråt spelade vi några omgångar ”Hitta hönan!” Det tyckte hon om och jag kan nu slå fast att även denna hund kan leta med nosen. Om den bara vill. Eller om den inte lyckas se hönan som är instoppad mellan TV:n och högtalaren.

Nu får vi hoppas att resten har vägarna förbi en gummihönsaffär och tänker på briardstackarn som sitter ensamt hemma med ett halvt gummihuvud, en bit av gummihalsen och en sönderbiten gummikropp (gummibenen har vi tappat bort under någon agilityträning förra vintern).

Jana

PS: Det lär nog vara blåsten som Hathil inte tycker om. Just nu knarrade det i taket som bara den och då kuffade han lite högre.



Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards