Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 28 augusti 2009

Då var det dax igen...ikväll spelar vi "Hästfolkets totem" igen. Det har varit ganska lång sommarpaus för totemfolket. Vi fick repa på det ordentligt, förvånansvärd hur många detaljer man kan glömma..


Hästarna dåremot har vilat sig i form, dvs de kan sina roller bättre nu. De är verkligen bra på att komma ihåg koreografier!

Socki kan allt utantill, Eva har full sjå att hänga med, för nu är han snabb! Hamar har förstått att jag bara jagar honom på låtsas..han har en rätt svår uppgift och ska först vara rädd för mig och i nästa scen följa och vara tillgiven. Det var rätt shizofrent för honom i våras men nu verkar han har fattat :-). Tristan tycker att han borde ha en större roll och börjar bjuda på konster. Det betyder att han klänga fast sig vid mig och gör ingenting själv längre, puh! Lille Wille som aldrig har spelat teater förr är med och bara följer de andra unghästarna. Gamle Trölli är som fortfarande den mest pålitliga hästen på scen och spelar hur bra som helst. Jag tycker bra om "åsnan" som Trölli själv har skapat...synd att han inte längre får spela mah-jongg med killarna.

Vi har spelat in det hela med 2 kameror och hoppas nu på att nån redigera materialet så att vi kan lägga ut det (det är bara prao-shamanen och jaktledaren som kan sånt). Hej och ho på er två! (:-)))

Ari


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards