Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 6 augusti 2009

Av Mimulus Teater med häst och hund - 6 augusti 2009 12:51

Abbe och Vanda fick spontant ställa upp för fotografen. Jana förberedar de nya klickerkorten, den här gången med klickertipps till hundsportens nya tävlingsdisciplinen "rallylydnad”.

Vi fick visa två övningar..  "sitt-plats”och ”vänsteringång”som det står tydligt på skyltarna.

Än en gång märkte jag att det inte är vår grej att visa övningar på kommando. Mina hundar gör gladeligen allt detta, men disciplinen som borde ingå, den är det brist på. Vi är jämt för långt ifrån skyltet, vi är inte vana att ha koppel mellan oss (och håller det gärna I fel hand..) och vi struntar genast I övningen om hunden hittar på nåt annat kul.

Dvs vi dansar och har kul och oftast ingår det även övningen som står på skyltet…svårt för fotografen!

Ändå tycker jag att vi ser lite proffsigt ut, när vi står bredvid skylten med ett frågetecken I ansiktet ;-))

Ari, Abbe, Vanda

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards