Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Här står alltså Smilla för sig själv och väntar på att de andra ston ska vänja sig vid henne...det brukar ta ett par dagar. Än så länge är det lite synd om henne, jag ska nog gå och klia henne lite;-)

Ari

Jag har fått en häst...av Joan i Danmark (Tristans ex-matte)..jag har fått Sir William bara för att Joan tror att han skulle ha det bra hos oss.

Imorse anlände Willi tillsammans med Smilla efter långa färden från Danmark (TACK, Stephan!). Bägge hästar är väldigt hanterliga och trevliga, fast de fortfarande är föl och måste ha varit rätt osäkra på sitt nya ställe. De hade aldrig tidigare lämnat hemma-hagarna.. Det finns möjligtvis en viss skillnad i förhållningssättet mellan islandshästar och Irish cob ;-).

William och Smilla sprang runt med sina nya blivande kompisar i ungefärt en kvart, sen smet Smilla under två staket in till William och därmed också in till Tristan-hingsten och alla vallacker. Hmmm..?!

Tristan vallade sina föredetta-Irish-cob-kompisar in i övre hörnet av hagen och de äldre vallacker gick in till sig (rasthagen). Då var alltså hästraserna skilda..Tinkrar i ena hörnet, stona i stohagen och vallacker i rasthagen. Sen var frid och fröjd för hästarna, fast inte för oss..inte ska väl teenage-stoet redan gå med hingsten!

Jag separerade alltså Smilla ifrån de andra tinkrar och ställde henne tillbaka till stona (som tycker pest om förändringar och ignorerar lill-stoet allt de orkar). Willi går fortfarande med stora brorsan och härmar Tristan i allt (det nästan skrattretande;-)).

Vi får väl se om vi inte på sikt kan ha fler raser i samma hage ;-))

Jag är i alla fall väldig glad att ha de nya tinkrar här och skickar ett STORT TACK till Joan som lämnade så fina hästar till mig!!

Ari (kollar: för ett år sen..Ny hästras på gården?)

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards