Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 31 juli 2008

Vår Trölli blir gammal..snart fyller han 30 år. Han är fortfarande frisk och hänger med men som sparringspartner för vuxna voltigörer är han kanske inte mera så lämplig framöver. Det betyder att vi behöver en ny voltigehäst så småningom. Gärna större än en islänning och bredare. Och dessutom lugn och charmig och villig att springa runt på volter, gärna i bekväm galopp. En häst precis som Trölli, bara lite stabilare, yngre och vackrare ;-).
Jag fick inse att såna hästar inte växer på träd..ett tag trodde jag att Ann-Louise (hästochhund) hade hittat en sådan och blev lite avis tills jag såg att Loke är till och med mindre än Trölli ;-).
Men nu ser det alltså ut som om jag har hittat en lämplig kandidat. En ettårig Tinker-hingst som tydligen skall bli över 150 cm mankhöjd.. .Tristan..som förhoppningsvis blir som holländska hingsten Pitalo på bilden längst ner och är dessutom snäll och har prima gångarter.
MEN..han bor i Danmark. Det ligger ju inte precis i grannskapet. Fast Danmark är inte ens så långt borta som Norrland och skulle vi åka dit för att titta på Tristan har vi säkert släpet påkopplat.
Vi får se..egentligen är vi ju ute efter en redan färdig häst, som dessutom är oförstörd och inte för dyr heller ;-)

Ari (väldigt förtjust i tinker-rasen nuförtiden)


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards