Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 7 november 2007

Av Mimulus Teater med häst och hund - 7 november 2007 11:06

Nu har jag kommit igång med höst-vinterträningen. Jag har två hästar att leka med. Dels Sokrates som är 21 år och har visat mig att han gärna vill hålla på med klicker. Han blir ganska uttråkad av s.k traditionell ridning/träning. Jag har också Jonakur som är 3 år och aldrig tränat på något annat sätt än med klicker. Min tanke är att rida in honom helt och hållet med hjälp av klicker. Vi har gjort en "omvänd " longervolt med hjälp av pinnar och snören. Man står själv inne i longervolten och hästen är utanför. (Jag ska försöka fixa lite bilder att som visar hur det ser ut) Båda hästarna har förstått att de ska gå runt den "omvända" volten. Det är nog dags att lägga till kommando snart.

Idag provade jag att göra samma sak sittande på Sokrates.Svårt att låta bli tyglar och skänklar, men jag försökte verkligen. Resultat? ......Sokrates vaknade till och jag fick en häst som både travade och galopperde på volt (eller åtminstonde en del av volten) med helt lösa tyglar. Jättekul! // Eva

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards