Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 5 november 2007

Det börjar bli vinter nu, även här. Än så länge inget snö men imorse var det rätt så kallt ute. Och mörkt. Då är det dags att plocka fram alla roliga innespel och håller till inomhus. Även dags för lite pyssel om kvällarna. Vi har, med andra ord, plockat fram staffliet igen och börjat måla. Jag trodde att Hathil skulle tycka att det var lite långtråkigt men tvärtom. Där är staffliet igen! Vad kul! Var är min pensel? Han fick ha sin pensel och vi startade på ett oeuvre i lila och orange. Idag fick han lägga på lite blå och röd och det börjar liknar något nu.

Jag kom även på varför jag ville ha betongfötter på hans staffli förra året. Every sport should be played crosscrountry! Även konst. Påstår den lilla Picasson här i alla fall. Han har alltså - med några få penselstreck - nästan vält hela rubbet flera gånger nu och idag har han lyckats måla mitt vänster hand blått (finns säkert någon form av konstnärlig symbolik i det). Tanken med att han skulle måla var egentligen att han skulle göra något lugnt för en gångs skull. Dit har vi än så länge inte kommit. Men detta år väntar han i alla fall tills han får ny färg på penseln innan han ger sig på pappret...

Han har dessutom fått följa med Abbe och Vanda till Sörmons för att dra. Abbe och Vanda med Ari på cykeln, Hathil och jag följer efter med sparkcykeln. Han tyckte det var lite dumt i början, när han fick vänta tills alla andra var sorterade. Men sedan så drog han! De där framme fick ju vänta då och då (t ex när någon får för sig att han ska bada i ett dike) och ta det lite lugnt men vi hängde faktiskt med denna gång. Jag sprang bredvid då och då och fick skjuta på under vägen men Hathil drog ordentligt. Vi hade tränad på ovalbanan i förrgår och han hade fått typ 25 klick för att han drog på riktigt. Verkar som om han har fattad nu.

Vi hade nämligen lite problem förra vintern. Efter att vi hade tränat i nio år att han INTE ska dra, ALDRIG, skulle han nu med en gång dra. Svårt att förstå. Vi slutade med det hela efter en tur där Ari, Abbe och Vanda rusade i väg i full fart, medan Hathil travade efter och jag sprang bredvid bärande på ett släde som också skulle komma fram. Dessa turer började alltid med att Ari tog på sig extravarma vantar, mössa, extrajacka osv medan jag slängde allt i bilen och sprang i t-shirt med lite funktionsfleece under (och det var ändå för varmt!!). Så började det även idag ("Ska du inte ha vantar? Ingen mössa??") och även idag frös jag inte. Men jag är inte heller helt genomsvettig. Skönt!

Jana

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards