Teater och träning på Isgård

Alla inlägg under mars 2010

Visst är det fint när Zara dansar!


Det kommer passa bra till Vaudeville-showen..premiär i slutet av maj   

Benjamin har filmat torsdagens (?) föreställning av Annie och gjort en mycket bra kortfilm av det hela. Hunden på scenen är Vanda. Titta, njut och beställ biljetter på TICNET.

Jana ;-)


9 föreställningar, 2 eldshower och 6 workshops har vi i Mimulus gjort på tre dagar.

Det är inte undra på att man känner sig sliten efter tre intensiva dagar...

Under våran första dag på barnmässan fick vi besök av en liten tjej på 2 år som charmade hela Mimulus med sin jonglerings trick med bollar och en heliumbalong fäst vid handleden.

Under andra dagen på barnmässan var det många barn och två VUXNA som vågade sig på att testa akrobatik med Mimulus.

Under lördag kväll var Mimulus i Kristenhamn under Earth Hour och hade en eldshow.

Samtidigt var jag (Tomas) och Jonthan i Sunne och hade eldshow med anledning av  Earth hour. Det var en eldshow med mycket humor...

Tredje och sista dagen på barnmässan så hade Ari och Jana premiär med sitt nya vaudevillenummer med hattar. Det gick mycket bra och det var kul att se systrarna uppträda utan djur, som är deras vanliga modus operandi.

/Tomas, korr. Emelie

Idag har vi byggt skalet till våran monter på barmässan som börjar i morgon fredag. Den är byggd i haki ställning och tyg än så länge.

Vi kommer att ha Workshop i våran monter mellan fredag - söndag.

Emelie, Jana och Jonathan övad på göran och draken på stora scenen;)

 

På bilden har vi draken (hathil) till vänster och Göran till höger...

 

På bilden har vi jag (Tomas) i mitten, Göran till vänster.

Detta är stora scenen som vi har fått en jätte bra bakgrund till våran föreställning Göran och draken.


Jag (Tomas) och Jonathan ska tidigare under dagen uppträda på lilla scenen. Det är en scen på 2*4 meter som är upphöjd. Vi har aldrig stått på en sådan liten scen...

/Tomas

Just nu är det fullt ös på Mimulus och det betyder oftast ingen lunch och jobb sent på kvällen. Affärsresan har gått mycket bra, tycker Eva och jag, och ibland är man helt enkelt tvungen att slänga in en kartong med reklammaterial i sitt rum för att sticka till nästa uppgift. Så även igår när jag skulle tömma bilen lite snabbt  eftersom den som skulle till verkstaden (underkänd på bilprovningen, dumma Kangoo) och ställde in två kartonger - en med broschyrer och en med våra nya Mimulusklicker - in i mitt rumm. När jag kom tillbaka 20 minuter senare väntade den här bilden på mig:


Min självständiga klickerhund hade packat upp kartongen med klickrarna och fördelad dem lite runt omkring sig. Min första tanke var att han var efter den blåa isoleringstejpen som Eva hade lagt i kartongen (klickerhunden är en plastfetischist som älskar att äta upp ballonger och gummivantar) men idag hittade jag rullen nergrävd i kartongen. Så den enda förklaringen är att klickerhunden hade tråkigt och packade upp klicker så att det äntligen skulle hända något roligt. Klickerhunden hade då varit ensamt hemma i två dagar. Vilken tur  att han ska spela draken på barnmässan nu i fyra dagar framöver och sedan ska vi nog försöka komma ihåg hur det gick till i Annie så att hundstackarn äntligen  får något att göra.

Jana

Tomas och Jana har skapat en ny hemsida som är enklare att navigera och innehåller mer information: www.mimulus.se


..jag tycker att den har blivit jättefin!..

Ari  

Ikväll är det premiär för Annie på Scalateatern. Hur spännande som helst! Jag har hört att alla bitar har fallit på plats nu så det kommer att bli riktigt bra. Jag har ju aldrig sett det framifrån men det låter bra och korten som Sigurd tog igår på genrepet är helt otroliga. Han kanske kan komplettera med några här?

Även ikväll kommer jag inte att se allt det roliga utan står bakom scen, troligtvis med darrande händer för det är Hathil som ska ut och spela utan mig. Jag brukar inte vara så hemskt nervös men ikväll kan jag inte påverka det som händer på scen och då är det något annat. Det enda som jag kan göra är att skicka in honom på scen och lita på min hund. Säkert en nyttig övning för de flesta av oss och kanske det som utgör en bra regissör?! Annars har man ju alltid chans att påverka, ta i lite mer, peppa hunden, lugna hunden, jobba på ena eller andra sättet mer eller mindre. Men inte ikväll. Ikväll ska jag vara och lugn och glad och avslappnad och lita på hund.

Om ni vill testa något liknande så kan ni kanske sätta ihop ett enkelt lydnads- eller freestyleprogram för att sedan låta en annan förare köra programmet med hunden. Det låter ju inte så svårt och funkar för de flesta men nu ska vi komma ihåg att föraren egentligen inte får ge några kommandon, utan sjunger istället eller pratar med de andra karaktärerna om något helt annat. Det hela ska uppvisas exempelvis på en flygplats eller järnvägsstation med massvis med folk som vimlar runt och otroligt höga ljud samt konstiga ljuseffekter. Och ni får bara släppa loss hunden och hoppas på det bästa. ;-)

Exemplet illustrerar dessutom ganska bra vilket otroligt bra jobb Moa och även Julianna gör som ska köra det här programmet. De har inte jobbat med hundar tidigare och dessutom har Moa tre helt olika hundar som hon ska anpassa sig till. Fantastiskt bra hur hon får med hundarna för det har funkat bra med alla tre hundar - Zing, Vanda och Hathil – i de olika genomgångerna den här veckan. Så det är bara att lägga sig tillbaka och njuta av sin självständiga hund...

Jana

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards