Teater och träning på Isgård

Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

Ännu mera hästlek

Egentligen hade jag bestämt att det skulle dokumenteras hur fint Hamar följer mina händer i sidled. Han kommer, skapar en mjuk kontakt med bogen och höften och sedan dansar vi. 3 steg åt vänster, 1 åt höger, 2 åt vänster, 5 eller mer i högre fart mot höger och så vidare. Kul med en så stor danspartner!

Men när kameran kom fram började jag tänka på hur det ser ut, hur bra det måste bli om vi filmar, var kameran skulle vara och så blev jag lite osams med Jana. Sånt gillar inte Hamar. Om vi är såna tänker inte han vara med...så han gick och slappade nån annanstans :-(.

Tack och lov blir jag inte längre särskilt irriterad när sånt händer. Det är väl klart att Hamar inte ska TVINGAS att leka med mig.

Jag gick alltså och öppnade grinden för Björk, som hade otåligt sprungit fram och tillbaka så länge vi höll på med Hamar (dvs inte länge alls ;-)). Björk bryr sig inte så mycket om kameror, hon dansade samma mönster som Hamar skulle ha gjort (tyvärr hann jag radera det på filmen, grrr).

Hamar stod och tittade på och började att spela lite fotboll själv..sen hälsade han på Björk (olika flockar, de här två brukar inte ha närkontakt)...och sen följde han med det som Björk gjorde. Plötsligen hade jag två fotgående hästar :-)).

Det gick över förväntan bra att jobba med bägge samtidigt. Jag var lite rädd att de skulle börja bli avundsjuka och gräla med varandra om vem som är snabbare och sånt.

Kul var det, vad bra att jag inte insisterade och hittade på nåt positivt istället för att koncentrera mig på det som inte funkade. Jippie!

och..just det..jag sitter som en kratta, har inga ridmuskler längre..;-))




 
 
Ingen bild

ari

15 januari 2009 07:42

Man ser inte på filmen hur mycket respekt Björk har för Hamar. Hon vågar sig inte riktigt fram till honom. Jag såg först på filmen vad jag begärde av henne..att hon till och med skulle svänga rumpan mot honom. Det är förklaringen till fördröjningen innan hon ställde sig vid trappan och så hade vi bråttom därifrån (vad bra det är att filma för att få en annan blickvinkel!).

 
Ulrika

Ulrika

16 januari 2009 19:01

Det ser verkligen fint ut med er tre.
Och jag längtar efter en paddock när jag ser er.

Att se hästen på film är verkligen en stor hjälp. Ibland fattar jag inte hur jag kan uppleva Lilleman så olika som jag gör.

Trevlig helg!

http://dramahastar.blogspot

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Även om det inte märks ute så är det äntligen jul, känns väl mer som påsk eller midsommar. Moril har haft kul med sin lilla kalender och det märks tydliga skillnader på honom. När han tidigare har börjat smågråta när vi körde runt i stan – stan...


Sista gången vi är ute och tittar på barn i den här kalendern. Men inte sista gången för alltid. Moril har fått nya kompisar som kan tänka sig träffa honom igen och så hoppas vi att vi lär känna massvis med nya vänner i januari när brukshundklubbens ...

Hade egentligen tänkt mig en skola idag men hann inte riktigt med detta eftersom brukshundklubbens projekt kring flyktingintegration hade beviljats de ansökta pengarna. Så istället för att träna Picarden med barnen blev det lite info här och var och ...


Vi hade satsat på skolans lunchrast för att kunna titta på barn idag. Men när vi skulle iväg fick jag inse att stegen fortfarande fanns i bilen och att jag först måste plocka ut allt för att sedan sätta in hundgallret igen. Missade därför rasten med ...


      Än en gång var det fler barnmöten för matte än för hunden. Men det var sista gången i år, imorgon är det hundträning som gäller igen. Jag antar att det är lika lätt idag för er som det var för hunden så jag får hitta på något elakt ställe...

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards