Teater och träning på Isgård

Alla inlägg under november 2008

Av Mimulus Teater med häst och hund - 6 november 2008 00:36

Ni kan själv reda ut i vilka scener Krabban är med och i vilka scener Abbe dansar helt ensamt... ;-)

Jag verkar ha fått ordning på såväl datorsystemet som programmet nu så var beredd för fler filmer. Nu ska vi utnyttja videokameran på riktigt! :-)

Jana

Av Mimulus Teater med häst och hund - 3 november 2008 22:16

Dåså, då har vi varit på en freestyletävling igen, båda ekipage med ett nytt program igen. Det gick väl sådär för båda två, mer träning hade väl inte varit så hemskt dum.

Abbe skötte sig bra för att vara inomhus med många andra hundar men att visa dessutom upp ett program utan att hans kompis "Krabban" är med var nog lite väl mycket. I andra omgången slängde jag in Krabban efter drygt tre sekunder och vipps gick Abbe åtminstone på halvfart. Tyvärr var det just i den sekunden som Ari glömde bort programmet.

Jag kom ihåg vårt eget program mycket bra men det gjorde inte Hathil. Kanske inte så konstigt, han hade aldrig kört det hela,. Som sagt, mer träning... ;-) Men han reagerade dessutom nästan på inga signaler alls och tänkte ta en annan hund som satt lite väl nära tävlingsbanan och det gjorde mig lite mistänksam. Han var nog lite rädd för det ekade så mycket i den där fabrikhallen. Inte att han brydde sig om all oväsen men trummorna i början av våran låt lät tydligen lite som åska eller något. Varje gång just våran egen låt började åkte öronen rakt bakåt på just den enda hunden som harde varit i lokalen ett flertal gånger innan tävlingen. Dumt... Men då är vi tillbaka till vinterns projekt "skotträning".

Jag fick ändå massvis med "kanonkula" filmsnuddar som jag egentligen hade tänkt lägga ut här. Tyvärr så funkar fortfarande datorn och filmprogrammet inte särskilt bra ihop (nu har jag en ny dator men den nya programversionen på, datorn pallar allt kanonbra, tyvärr är den nya versionen av programmet inte alls stabil), så än så länge finns det inga färdiga filmer. Men jag har klippt Abbes två uppvisningar ett flertal gånger, om och om igen eftersom programmet lägger av mitt i utan att spara något, och jag skrattar fortfarande ihjäl mig: "Utan Krabban - Med Krabban" = "Seg Abbe - Highspeed Abbe". ;-) Ari filmade dessutom banvandringen för klass 2 och 3, en föreställning av högt konstnärligt värde i sig. ;-) Jag återkommer med "Best of Halloween-Freestyle" snart.

Jana


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards