Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 12 november 2008

Alla ni som inte kan tro allt det vi skriver om Karneval får gärna kolla hur det såg ut igår hemma hos oss. Bilder från torget i Bonn

Årets motto i Köln är förresten "Unser Fastelovend - himmlisch jeck". Himmelsk knäpp kan ni få, inget problem alls. ;-)

Jana

Av Mimulus Teater med häst och hund - 12 november 2008 11:47

Bortsett ifrån vår vanliga dragträning (17-20 km med MTB varannan dag) tränar hundarna också på ett nummer till julföreställningen (kolla också teaterns blogg J). Vanda ska dra en liten vagn med antingen julklappar eller Abbe på. Det är iofs inget problem, bara lite svårt att hitta ingången själv. Hon måste då hoppa över skacklarna och stoppa huvudet i selet. Hon kan det redan så länge jag står framför kärran, men än sä länge inte på håll. Abbes uppgift är enkelt..han behöver bara sitta i kärran, dvs sitta kvar fast jag inte bryr mig om honom, jag har ju full sjå att klicka och mata Vanda. Upplaget är lite roligt i sig, Vanda är nämligen typ lös när hon drar den här vagnen. Hon har möjlighet att ta sig ur det hela om hon inte längre har lust att dra (hon behöver bara backa och sen hoppa över skackeln).

Jag har funderat på om det inte är möjligt att köra in hästar på samma sätt (jag vet att det hela är lite problematiskt ur bromstekniska synpunkten, men det går kanske att lösa). Det blir nog Tristans projekt i så fall ;-)).


Ari

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards