Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Mimulus Teater med häst och hund - 9 november 2008 17:23

Idag har det nästan genomgående varit action i ridhuset. Mellan kl 9 och 14 var det trickträningskursen som fick sluta lite tidigare eftersom hundarna blev bra trötta till slutet. De fick – för första gången? - tänka själv och då blev det lite jobbigt mot andra dagens slut. ;-) Så vi flyttade den kvarvarande tiden till en kväll om två veckor. Ska bli jätteroligt att se vad de har lärt sig fram tills dess.

Innan de började somna med öppna ögon kom de dock på att det var deras aktioner som ledde till belöningar sedan. Kul att se dem fatta! ”Aha! Om jag bara gör så, så får jag en godbit direkt. Wow!” Här är Alexander och lilla Terry som idag har fått till en väldigt fin pekfingertarget:

 


Just nu är det ridlektioner i ridhuset (ja, det händer ibland att vi använder saker och hus till det som de är tänkta till). Eva med Sokrates och Hanne med Hamar som tränar på att rida upp på en platta. Hamar har typ dragit huvudvinsten och har i Hanne fått en kompis som har framgångsrikt klickertränat sin första hund till elitlydnaden och vill nu testa det hela på hästar. Ibland har man bara tur. Jag har lagt ut Hannes blogg under länkarna till höger så får ni gå in och kolla hur det går med hennes hundar.

Under helgen har även min hund lärt sig något nytt på egen hand. Allt som finns på bordet kan med fördel ätas upp så länge kursen är nere i ridhuset. På fredag kvällen var det en halv kaka som gick åt, lördag morgon lyckades han sno Terrys Frolic (pinsamt!!) och nu på eftermiddagen fick han fyra kakbitar till. ;-( Gubbfasoner. Han som inte får äta sådant!! Det luktar rätt så konstigt här inne. Jag ska nog lära mig att inte låta stå kvar något ätbart här...

Jana


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards