Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Mimulus Teater med häst och hund - 6 december 2012 11:00

Idag får vi nog fuska lite eftersom "Hemma hos min mamma och pappa" känns lite ofair mot våra tävlande. Men det är precis där som Moril är just nu och kommer att vara kvar tills jag kommer hem från jobbet. Och även om vi kommer att göra något roligt sedan är det då för mörkt för att ta kort. Så dagens lucka är prefabricated med lite extrakul som vi hade i tisdags. Jag vet, ni hade märkt det i alla fall, solen skiner ju på bilden.


Lucka 6 - På spåret

 


Vill bara påpeka vem det är som sitter fint utan att skälla! ;-) Det blev ett snabbt varv eftersom vi hade 1,5 draghundar med. Moril var jätteduktig på att härma tant Vanda och har därmed påbörjat sin dragkarriär. Snart kan vi addera 0,5 draghund.

Det är förresten inte för sent att vara med i tävlingen eftersom vi inte har avslöjat än var vi har varit i de första luckorna än. Så kolla in de gamla inläggen!

Om du tror att du vet var vi har varit mailar du ditt förslag och ditt namn till jana@mimulus.se för att vara med i tävlingen som pågår fram till jul. Den 23 dec lägger vi ut sista bilden och lagom till julafton presenteras vinnaren, nämligen den som har fått flest ställen rätt, som får ett Mimulus-presentkort på 200 kr i julklapp.

/ Jana


Av Mimulus Teater med häst och hund - 6 december 2012 07:26

Idag är det Nikolaus i Tyskland och alla barn har ställt ut rena skor som Nikolaus kommer att fylla med godis, frukt och lite annat gott. Om de har varit snälla, annars lämnar Nikolaus onda kompis Knecht Ruprecht ett knippe ris. Jag har tydligen varit snäll för att jag inte bara har fått Lebkuchen och tigerkaka utan även två mail med spännande julklappar som jag kan lägga ut. Båda två är mångsysslare som jag egentligen känner från ett annat sammanhang men båda två ger också konserter och gör även andra fina saker som ni snart få se. Så här kommer


Lucka 6: Lisa Nyberg - Ord & Toner


   

”Röd ängel” & ”Om du öppnar” ~ från finstämda visor till svängig vispop
Gå gärna in och lyssna på låtarna på www.lisanyberg.se

 

Så här tycker några lyssnare om ”Röd ängel”:
"Det andas kärlek i din musik; kärlek och närhet och jag blir starkt berörd av dina texter."

"... texterna är så fina! En genomgående "vacker" skiva med en känsla som nog inte lämnar någon oberörd."


Så här tycker några lyssnare om ”Om du öppnar”:
.. den är helt underbar och går rakt in i hjärtat"

"Texterna är så meningsfulla, det känns verkligen att det inte bara är ord som kommer ut ur högtalarna utan något som verkligen betyder något."


 


”bortom bakom” är en illustrerad poesi- och lyrikbok om stort & smått, glädje & sorg. Illustrationer: Kerstin Hermansson

Utdrag ur boken finns på www.lisanyberg.se


Kontaktuppgifter:
Lisa Nyberg
Lagerlöfsgatan 4, 665 32 Kil
Mobil: 0736 - 87 20 76
E-post: lisanyberg@telia.com
www.lisanyberg.se


Om ni vill veta hur vi har träffat Lisa så är det hon som har Ellen Choklad i Kil, väl värt ett besök. Förra december hade hon jättegod marsipan, inte lokalproducerad kanske, men handgjort och från Sverige om jag minns rätt. Verkligen jättegod och jag gillar inte ens marsipan.

/ Jana


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards