Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 4 december 2012

Tisdagen bjuder på en mer "hundig" uppdrag om var inplanerat länge. Vi har återigen bara åkt en kort bit men jag inser att dagens bild är lite svårare med anledningen av ombyggnaden men ni fixar det.   


Lucka 4 - Det här ska vi kunna


 


Vi gick in och även om jag har svårt att hitta därinne just nu tyckte lilla hunden att det ganska roligt där, framförallt var borrmaskinen tydligen lite hip.

Det är förresten inte för sent att vara med i tävlingen eftersom vi inte har avslöjat än var vi har varit i de första luckorna än. Så kolla in de gamla inläggen!

Om du tror att du vet var vi har varit mailar du ditt förslag och ditt namn till jana@mimulus.se för att vara med i tävlingen som pågår fram till jul. Den 23 dec lägger vi ut sista bilden och lagom till julafton presenteras vinnaren, nämligen den som har fått flest ställen rätt, som får ett Mimulus-presentkort på 200 kr i julklapp.

/ Jana 

Av Mimulus Teater med häst och hund - 4 december 2012 10:45

Även idag är vi hos våra grannar som har mycket att erbjuda. Så glöm inte att inplanera deras julmarknad nu till helgen, 8 och 9 dec är ni välkomna i deras ateljé.


Lucka 4 - Keramik av Steven Jones


 


"I 30 år har jag arbetat som studiokeramiker för att skapa allt från de tunnaste
porslinsskålar till robusta vedbrända skulpturer. Huvuddelen av min produktion är unika
bruksföremål som både förskönar och fungerar utmärkt för den miljö de hamnar i och är
avsedda för.
Det som gör mitt arbete roligt och som resulterar i en livfull produkt är min ständiga jakt
efter att förbättra former, dekorer, kompositioner och färger. Varje pjäs måste ha en viss
finess. Den består kanske av en liten detalj i formen som är så subtil att den inte upp-
täcks förrän man håller i den; eller kanske i en färgskiftning som uppstår vid bränningen
i min vedugn. Dessa detaljer vittnar om den omsorg jag lägger ner i mina produkter och
som tillsammans med min personliga stil blir kännetecknet av en “Steven Jones”."


 


Vägbeskrivning finner du på:
www.martinsen-jones.se
Tel: 054-86 64 28 / 070-520 33 26

/ Jana

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards