Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Mimulus Teater med häst och hund - 27 februari 2011 09:15

Kaffet har kommit. Två kartonger med ursnygga förpackningar innehållandes bönor från Rwanda. Det är en kvinna som heter Emmy Gatsinga som driver kaffeodlingen och hon är tydligen extremt duktig på att odla kaffe. Det må bidra att hon odlar ekologiskt och utan konstgödsel. Enda gödseln som kaffet får kommer av några kor som promenerar under de fina kaffeträden. Eller så växer på hennes kaffeträd godare bönor än på andra sorter.

Hur som helst lägger folk märke till kaffesorten när vi provserverar den. ”Vad gott det är!” är standardkommentaren. Nästan så att man är frestat av att provsmaka själv. Jag tycker inte om kaffe – absolut, absolut inte. Det luktar gott men det smakar inte. Tycker jag. Oavsett hur extragott de påstods vara gick det aldrig att dricka ett av dessa special-caffe-latte eller andra superkreationer.

Men kanske att en aeropressbryggt Gatsinga-Rwanda kunde slinka ner? Speciellt när de säger att den nya mjölkskummaskinen gör så extrahäftig skum. Häftig skum??? Ingen aning vad de menar för det är alltid slut när jag kommer.

Jag kan i alla fall inte säga exakt hur gott kaffet är, är helt enkelt fel person, så det är nog bäst om alla bildar sig en uppfattning själv. ;-)

Nyfiken på kaffe,

Jana


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards