Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 29 januari 2010

Av Mimulus Teater med häst och hund - 29 januari 2010 09:17

 

Vi jobbar för fullt med årets eldshow :-). Vi har tagit upp Pyromimulus zigenartema, skalat av det och lagt till lite roliga sekvenser. Det är fest kring lägerelden precis som förra gången, men den här gången störs festen av en björn som dyker upp. Zigenerna kan ju det ena och andra om björnträning och tämjer björnen...

Sen har vi, som vanligt inget slut...Det måste finnas något knep som jag inte känner till, vi hamnar varje gång i samma dilemma (ska gå och fråga IFF som kan teater än en gång)..

Just nu är vi fyra som jobbar med temat (jätteroligt att ha med Emil för första gången), till de stora showerna ska vi lägga till fler roller. Emil är bra på det här med eld, han har jobbat med det i flera år..

  Jag har rätt kul när vi repar det här..jag är nämligen den som tar hand om björnen i början. Det är såå roligt att vända om sig och se ännu ett djur som oftast förtroendefullt följer efter. Nu är det naturligtvis så att vi inte har väckt en äkta björn i sitt ide, utan det är Eva som spelar björn. Hon är så inne i sin roll att björnen verkar helt äkta (fast hon inte har päls än) och det gör att det känns likadan som all annan djurträning ;-))). Här har björnen snodd sparkcykeln:

  och här ska den lära sig att dansa med paraplui:

  

7. februari ska vi uppträda med showen för första gången..


Ari (björndomptör)

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards