Teater och träning på Isgård

Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Storhetsvansinne

Så!!

Nu har jag anmält oss (Abbe, Vanda och mig, vilket team!) till fäboddraget! Dvs en riktig slädhundstävling som går på Koppången i norra Dalarna. Vi orkar inte med hela distansen, men det finns en option att endast köra 30 km (alltså 1,5 mil på lördag och 1,5 mil på söndag). Det som är det bästa och roligaste med just den tävlingen är att det inte finns olika klasser, alla samsas i samma spår. Det betyder också: ALLA STARTAR SAMTIDIGT. Det kan jag inte ens föreställa mig med Abbe (jag satsar på att det helt enkelt är för många hundar, då vet han nog inte åt vilket håll han ska skälla..;-). Sen kommer vi säkert vara ursinnig snabba de första kilometrarna och jag hoppas på att allt lugnar ner sig sedan! SPÄNNANDE!

Om vi får starta..möjligtvis duger inte vårt hemmabygge till släde eller så kommer nån veterinär på Abbes artros-ben..Men då kan man ju åker i de där fina preparerade spåren efter loppet ;-).

Jag ser fram emot en slädhund-semester till, syn att inte ni andra briarder är med. Här kan man ju åker släde eller skidor hur det behagar en. Kanske vi ska verkligen ställa upp på Vindelälvsdraget med en massa briarder :-)) (har först efteråt fattat att det är stafett-lopp som gäller där. Vi blev lite oroliga för tanken att spänna ihop alla blogg-briarder ;-))

Men först Fäboddraget!

Hurra!

Ari 

 
 
Blixtra

Blixtra

5 mars 2008 19:46

Hållar tassarna för er!! Jag hade gärna varit med och dragit. Vi har ingen snö alls härnere :(

http://blixtra.hostsnake.com

 
Ingen bild

ari

6 mars 2008 08:24

Tack, Blixtra!
Här har vi ingen snö heller, det är anledningen att åka upp till Koppången ;-). Träna kan ju göra med MTB..

 
Tuffa

Tuffa

6 mars 2008 08:33

Vi hejar också på er såklart! Fast vi tycker nog det vore fränt med ett stort briard-spann också... Tänk vad huskie-hundarna skulle glo!

http://tuffabriard.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ari

6 mars 2008 17:04

Tack, Tuffa!
Man kunde också spänna ihop briarderna på eskimo-solfjäder-sättet, alla bredvid varandra alltså i en enda stor klump! ;-)) Annars blir det bara tjafs om vem som får vara LEDARHUNDEN...Och då skulle inte bara huskierna glo ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Även om det inte märks ute så är det äntligen jul, känns väl mer som påsk eller midsommar. Moril har haft kul med sin lilla kalender och det märks tydliga skillnader på honom. När han tidigare har börjat smågråta när vi körde runt i stan – stan...


Sista gången vi är ute och tittar på barn i den här kalendern. Men inte sista gången för alltid. Moril har fått nya kompisar som kan tänka sig träffa honom igen och så hoppas vi att vi lär känna massvis med nya vänner i januari när brukshundklubbens ...

Hade egentligen tänkt mig en skola idag men hann inte riktigt med detta eftersom brukshundklubbens projekt kring flyktingintegration hade beviljats de ansökta pengarna. Så istället för att träna Picarden med barnen blev det lite info här och var och ...


Vi hade satsat på skolans lunchrast för att kunna titta på barn idag. Men när vi skulle iväg fick jag inse att stegen fortfarande fanns i bilen och att jag först måste plocka ut allt för att sedan sätta in hundgallret igen. Missade därför rasten med ...


      Än en gång var det fler barnmöten för matte än för hunden. Men det var sista gången i år, imorgon är det hundträning som gäller igen. Jag antar att det är lika lätt idag för er som det var för hunden så jag får hitta på något elakt ställe...

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards