Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Mimulus Teater med häst och hund - 20 december 2013 20:34

Idag kändes det som om lilla hunden behövde ha en filmpaus:

 

Vi tränade imorse och det gick bra men vi kom inte så långt att vi kunde filma något och jag ville inte förstöra en träning med kameran igen. Inte att kameran stör rörelser eller att hunden blir nervös men man försöker ju få till tricket och det helst vänt mot kameran så det blir ingen riktig träning. Istället har vi haft extremt kul med hans nya leksak som han fick i "julklapp" av Mona och Per-Eric i måndagsgruppen:

   

Medan hunden sover har matte istället ägnat sig åt något vettigt, nämligen börjat laga priset till julkalendern. Fyra brädor med praliner står i kylskåpet, Vanillekipferl och Berliner Brot är färdigt bakat. Så det finns något att vinna bara vi får till något mer trick. :-)

Sedan har vi bråkat lite om vilken klocka som ska ringas när hunden är hungrig. Jag tycker matklockan vid skålarna, han tycker utklockan vid dörren. Han vet egentligen vilken klocka som är vilken men jag gissar att han inte gillar ljudet på matklockan. Han har alltså på alla möjliga andra sätt försökt att få mig att ge honom mat:

   

Undrar hur smart "sitta på matte" är för att få henne att kliva från soffan...

Nya tag imorgon!

Jana + Moril

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards