Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 11 december 2013

Av Mimulus Teater med häst och hund - 11 december 2013 23:21

I november hade jag letat i flera veckor efter en uppladdningsbar liten slipmaskin utan sladd, lite som min lilla borrmaskin. Jag har letat genom alla webshoppar och alla hemsidor och det fanns bara en Dremel utan sladd och den kostade typ 3000 kr. Jag insåg att jag skulle behöva använda den gamla med sladd, bara jag skulle hitta den. Till slutet låg den ju i verkstaden och den gick fortfarande.

Någon dag senare stod jag och tittade igenom Clas Ohlssons hundavdelning, vilken är extremt överskådligt. Det finns bajspåsar, tasshanddukar och reflexvästar. Punkt, inget mer. Eller jo, där nere ligger en grej till, den sladdlösa klosliparen. Jag hade förstås letat efter "slipmaskin" och "multislip" osv. Inte hade jag kommit på tanken att någon har gjort  en maskin speciell för hundar. Kostade 180 kr och fick följa med hem.

Ser superbra ut, har nämligen ett värdefullt feature: ett genomskinlig plastskydd som sitter runt sliphuvudet så att hunden inte kan skadar sig, ingen päls eller skägg som kan trassla in sig, man kan till och med nosa på maskinen när den är på. Superbra att träna med! När man VILL slipa så finns det ett hål för en klo. Den är dessutom väldigt lätt och man kan ha klicker och maskin i samma hand.

 

Vi har alltså tränat lite:


Jag återkommer om slipeffekten.

Jana, Emma + Moril


Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards