Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 12 april 2009

Cowboy (så heter tuppen, han går som en sån..) har inte så kul i hönsgården. Den äldre tuppen är nämligen ganska elak mot honom..han får inte ens komma i närheten av en höna utan att det smäller.

Jag släppte  alltså ut Cowboy för ett par dagar sen. Cowboy är en cool typ, han trivs bra i friheten utan de andra hönor. Han förföljer oss istället och vill leka och vara duktig.

Efter targetträningen och hur det blev med andra tuppen efteråt (han biter och pickar på allt som ser någorlunda ut som hans target-pinne) har jag blivit lite försiktig och funderat i flera dagar vad som kunde vara en bra övning för Cowboy.

Fot-target och stå stilla! Det blir väl tämligen ofarligt på sikt. Jag plockade fram en gammalsweat-shirt som fottarget.

Cowboy hade följt Sigurd hela morgonen på mockningsrundan och därför blev det Sigurd som började med övningen. Cowboy fattade ganska snabbt..han är ju redan inklickad och kan det där med target-pickning också.

Resultat: två nöjda killar! Kul att titta på..;-))

Nu har vi alltså en djur-kommunikatör mer på gården!

Ari


Häxor har vi ju inte i Tyskland, de kommer först ut till Valborg. Men jag hittade den här bilden på en gammal backup-CD just nu:



Glad påsk, alla stora och små elefanter!

Jana ;-)

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards