Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 18 februari 2008

Nu är det nog dags att jag förklarar vad jag håller på med och varför. För ett antal år sedan besökte jag en falkenerargård i Skotland. Där fick jag se något som imponerade på mig. En tränad falk, en tränad häst, en tränad hund och en ryttare som hade koll på läget. Så skulle jag vilja kunna göra också! När vi nu började leka med teatern kom tanken tillbaks till mig..............En häst har jag, en hund har jag inte för tillfället, ryttaren är jag själv (koll på läget? nja,men det får duga), falk (går att fixa). Åkte till leksaksaffären och köpte en vacker rosa fluffig förklädd falk som är grunddresserad. Den låter inte riktig som en falk, men det duger. Vi håller nu på med grundträningen som går ut på att häst och "falk" ska vänja sig vid varandra. Falken klarade sig bra men behöver lära sig lite mer hyfs. Den är lite olydig fortfarande. Min häst tyckte falken var lite mysko, men helt ok ända tills den började låta. Problemet var nog att den inte lät som en falk ska (typ). Efter lite träning gick det riktigt bra och jag tror att de kommer att bli riktigt bra kompisar.

Jag kan se mig själv rida min häst och ha min tränade falk sittande på armen. ( kanske i något framtida teaternummer)

Varför gör jag detta? Framför allt därför att det är kul!! Jag vill har roligt tillsammans med min häst. 

Det är väl det viktigaste, men det innehåller även andra moment. Min häst får möta nya saker att vänja sig vid, vilket är bra för en teaterhäst. Jag tränar på att rida mer med sätet och mycket mindre med tyglar.

Hela det här påhittet bevisar nog ändå att jag har fått pippi (Jana har naturligtvis rätt i det)

Eva, Sokrates och pippifalken

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards