Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 7 maj 2010

Nu är det full fart på allt! Utrigg Hästfolkets Totem och in med Vaudevillen. Vi kommer att få världens scen där nere om några dagar. Det ska repas (delar har tydligen även redan uppvisats på Krondagen idag), byggas och dekoreras. I caféet ska det fortfarande grävas, spettas och vibreras. Och på ovalbanan ska det planteras!

Jag håller på att rita den nya labyrinten och har lite kul med att planera in en ny utomhusscen (10 x 10 m) med backstage för hästar, hundar och alla andra som vill uppträda där plus växande kuliss. Hela labyrinten kommer att krylla av roligheter och spännande ställen, jag har MASSVIS med bilder i huvudet med allt som kunde göras. ;-) För alla som vill kika redan nu och kolla hur det kommer att bli finns det ett utmärkt tillfälle under Kristi-Himmelfärds-helgen. Då kan ni förverkliga era gröna drömmar genom att bli en planterande labyrintfadder! Det gäller bara att stoppa några sådana här i marken:

Ett par pilsticklingar (1000 styck), lätt som en plätt.


Och här har vi några till:

Hathil och jag har redan provplanterat så det är bara 12 995 stycken kvar. Lust att hänga på i planteringen? Inga förkunskaper krävs och vi bjuder såklart på mat och fika. Om jag fortsätter planera så pass stora attraktioner i labyrinten behöver vi inte ens gräva ner alla, räcker säkert med 12 000 då. ;-)

Jana

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards