Teater och träning på Isgård

Direktlänk till inlägg 12 december 2009

Björk!

Björk! har fått jobb i teatern..hon fick hoppa in för Svana det här året. Vi har lagt om en del scener (det är mycket roligare att spela nisse nu) och plötsligen står jag där och ska uppträda med 3 djur..

Både Abbe och Vanda är ju med i Da´n före da´n (de dukar bordet och dansar och sånt) och nu även Björk!.

Hon spelar väldigt bra och springer och lekar med mig, lägger sig och drar slädet. En perfekt häst till rollen, trodde jag..tills första gången vi spelade med publik. Då blev gamle (ja, det är hon väl nu..se bara vita pannan på bilden) hästen nervös.

Det har hon blivit även på tävlingar, men då gjorde det inte så mycket..vi skulle ju bara springa och visa gångarter och dessutom hade jag tyglar och makten (kändes i alla fall så ;-)).

Ja, där stod vi på genrepet..eller snarare sagt svischade vi runt och kunde inte koncentrera oss längre. Allt var så spännande!

Björk sprang alltså hittenochditten, jag satt ovanpå och hade ingenting att säga till. Det är svårt att acceptera (jag är ingen bra följare)..dessutom ville hon naturligtvis inte lägga sig under såna förhållanden.

Så är det alltså just nu: perfekta träningspass utan publik (Björk! fattar till och med skolorna utan handsignaler), hon tränger sig tätt intill mig när jag står på pallen, så att jag ska kunna sitta upp och lägger sig när jag pekar på höger framben.

Med publik springer hon runt, nosar på allt och alla och vägrar att lämna scenen

(annars springer hon in och ut i full fart) och jag är tvungen att improvisera.

Jag vet att hon komma vänja sig..och att det enda jag kan göra är att uppträda med en gammal häst som beter sig som en ettåring.

Jag hoppas bara att publiken har lika mycket överseendet ;-)).


Så här skulle det alltså se ut:

    


Här har hon hittat på nåt nytt och härmade mig när jag klev på pallen..

 


men strax efteråt var vi tillbaka till vanlig uppsittning:

 


sen backar hon runt  pallen (det är också hennes uppfinning):

 


och så upp på henne och rida piruetter..

 


Ari

 
 
Eiram

Eiram

13 december 2009 17:18

Hur gammal är Björk? Hon ser ju helmysig ut!! Ska be (försöka på nåt finurligt sätt...) min bror ,som inte vet om att han ska till Er, rapportera hur lilla Björk klarar sig på föreställningen. Jag tror hon kommer att fixa det galant!!!! Låter som det kommer bli extra roligt och jag är ju enna lite avis på att jag inte ingick i julklappen...Nåja, man ska ju ge bort sånt man vill ha själv i julklapp!
Må Väl och jag lär dyka upp vid ett senare tillfälle för å spana in Era föreställningar!

http://www.marie-bergstrom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ari

14 december 2009 07:26

Tja..Björk fyller 18 vid årsskiftet..för mig är hon fortfarande 5 eller 6 (och jag är 28, typ ;-))).
Du har gett bort en härlig julklapp, tycker jag..jag skulle gärna få sånt också (jag älskar överraskningar!).
Mycket välkommen nästa år, gärna vid nåt tillfälle där man hinner snacka lite också (du har nämligen en intressant hemsida!)..
Ha det bra!

 
Ulrika

Ulrika

14 december 2009 20:17

Beundransvärt flexiblet att hänga med Björk i hennes svängar. Själv kan jag bli så stel av oväntat att jag nästan går av på mitten om jag måste improvisera. Fast när jag nästan spricker brukar fri-flytet slå sig fritt i sprickan och bära mig så passa att det bär.

http://drarmahastar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Även om det inte märks ute så är det äntligen jul, känns väl mer som påsk eller midsommar. Moril har haft kul med sin lilla kalender och det märks tydliga skillnader på honom. När han tidigare har börjat smågråta när vi körde runt i stan – stan...


Sista gången vi är ute och tittar på barn i den här kalendern. Men inte sista gången för alltid. Moril har fått nya kompisar som kan tänka sig träffa honom igen och så hoppas vi att vi lär känna massvis med nya vänner i januari när brukshundklubbens ...

Hade egentligen tänkt mig en skola idag men hann inte riktigt med detta eftersom brukshundklubbens projekt kring flyktingintegration hade beviljats de ansökta pengarna. Så istället för att träna Picarden med barnen blev det lite info här och var och ...


Vi hade satsat på skolans lunchrast för att kunna titta på barn idag. Men när vi skulle iväg fick jag inse att stegen fortfarande fanns i bilen och att jag först måste plocka ut allt för att sedan sätta in hundgallret igen. Missade därför rasten med ...


      Än en gång var det fler barnmöten för matte än för hunden. Men det var sista gången i år, imorgon är det hundträning som gäller igen. Jag antar att det är lika lätt idag för er som det var för hunden så jag får hitta på något elakt ställe...

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards