Teater och träning på Isgård

Alla inlägg under december 2008

Under helgen har vi lekt så mycket med "ledar-följer-övningar" att jag fick lust att göra detsamma med djuren. Jag hade dessutom fått tipps av Örebros teaterfolk att djuren gärna lekar med sånt (hur kan de veta detta ??;-)). Själva grejen är att man ibland är ledaren och ibland är följaren. Man behöver inte ens bestämma detta, man bara skiftar roll. Det är fortfarande en utmaning för mig att ge upp ledarens roll, dvs att jag fortfarande gärna vill bestämma vilka steg som ska tas och på vilket sätt. Men om man ger hästen (alt hunden) en chans att komma med egna stegkombinationer och bara härmar dem blir leken mycket roligare. Dessutom är det skönt att slappna av, inte tänka och bara följa med. Det har i alla fall jag upptäckt under helgen.

På bilderna har Björk! och jag redan påbörjat vår lilla dans, kanske det blir nån slags "riverdance" av detta nån gång (det borde passa en islandshäst att med stel kropp flytta upp och ner frambenen;-)). Även de andra hästar (och hundar) har lärt sig grunderna till denna lek. Till och med Baby-Tristan kan den. Annars lekar Tristan med Tigern och bollen och kan redan en hel del kommandon. Och han växer så det knakar! Det blir nog nån reell kallblodshingst av honom...

Ari

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards