Teater och träning på Isgård

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Abbe och Hathil är anmälda till freestyle-tävlingen. På halloween..dessutom. Då kan man ha vilka roliga koreografier som helst med zombier(?), galna pumpor eller andra spökiga saker. Jana gjorde lätt för sig och plockade fram Voodooskrämmans "gör-om-hund-till-zombihund"-nummer. Rätt kul till Screaming J. Hawkins låt: "I put a spell on you".

Jag har funderat länge..valet stod mellan en zombi-låt (Dark nights ur ”From dust till dawn”), ”Ghostbusters” eller låten, vi redan hade jobbat med lite gran.

Jag har tittat på Abbe..hans uttryck och rörelsemönster...och bestämt mig för gamla låten. Nåt spökaktig är nog inte det rätta för lille kanonkulan. Det är nämligen omöjligt att hålla sig för skratt när Abbe sätter igång. Sen idag är även koreografin färdig och det gäller bara att öva de enskilda bitarna.

Vanda övar också på freestyle och skulle egentligen kunna visa upp en egen koreografi om hon inte hade mig som danspartner (fullständig omöjligt att komma ihåg två NYA koreografier på en tävling). Hon får vänta tills våren.

Här kommer några kort från träningspasset (kanske att jag lägga in en video när allt funkar..).

Ari

Presentation

Omröstning

Vad ska finnas i en godispåse här på gården?
 Allt från karamellkungen
 Ekologiska godis, även om de är dyra
 Hemlagad med bara lite socker
 En blandning av allt är bäst
 Jag bryr mig inte

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards